2020’de VR Dönüşümü Hızlanıyor!

Çok kısa sürede çok yol kat eden sanal gerçeklikte Vive markasıyla dünyada pek çok ilke imza atan HTC, bu deneyimi daha da ileri taşıyacağı 2020 hedeflerine odaklandı. HTC Türkiye Ülke Müdürü Batuhan Başal, dünya ve Türkiye VR pazarını yorumladı.

Haberler 08.01.2020, 10:41 08.01.2020, 11:44
2020’de VR Dönüşümü Hızlanıyor!

Sanal gerçeklik kavramı ilk olarak oyun dünyasındaki yükselişiyle adını duyurmuş olsa da hızlanan teknolojik gelişmelerin de etkisiyle çok farklı kullanım alanlarında kendine yer bulmayı başarmış bir teknoloji haline geldi. 2018’de 7 milyar doların üzerine çıkan sanal gerçeklik pazarının 2025’in sonuna kadar 90 milyar doları aşan büyüklüğe ulaşması öngörülürken, 2023’te, dünya genelinde, neredeyse 100 milyon adetlik satış sayısına erişileceği tahmin ediliyor. Öte yandan değişimdeki hızın da etkisiyle 2016 yılından beri son kullanıcıların almakta olduğu VR başlıkları için özel geliştirilmiş uygulama sayısının 4000’in üzerinde olduğu ifade ediliyor. Daha erişilebilir hale gelmelerinden itibaren VR başlıklarının farklı endüstrilerde kullanımının hızlandığı; özellikle sensör, kamera ve ekranlardaki hızlı gelişim ile kullanıcıların evlerine giren sanal gerçeklik donanımlarının son yıllarda tıptan spora, otomotivden inşaata, üretimden perakendeye kadar pek çok sektörde kullanım alanını genişleten bir fenomene dönüştüğü görülüyor.

Son yıllarda tüm dünyada milyar dolarlık bir pazar haline gelen ve agresif büyümesini sürdürmesi beklenen VR endüstrisi ve VR’ın gelişimi konularında görüşlerini paylaşan HTC Türkiye Ülke Müdürü Batuhan Başal, 2019’un hem dünyada hem de Türkiye’de önemli bir yıl olduğunu belirtti. HTC olarak Türkiye pazarına HTC Vive ailesinin ürünlerini ilk defa sunmaktan duydukları memnuniyeti dile getiren Başal, yaptığı açıklamada, VR (Sanal Gerçeklik) ve AR (Artırılmış Gerçeklik) uygulamalarının bütününü kapsayan XR (Extended Reality), yani “Genişletilmiş Gerçeklik”in dijital dönüşüm sürecindeki önemli unsurlardan biri olacağını da ifade etti.

Dünyada ve Türkiye’de Yükselişte: Genişletilmiş Gerçeklik

Bilgisayarlarla kullanıcı arasında etkileşimi dönüştüren ve farklı bir boyuta taşıyan XR, kullanıcıların dijital dünyayla çok daha sezgisel bir etkileşim yaşamasına olanak tanıyor. VR’daki uzmanlığını XR alanına da taşıyarak Genişletilmiş Gerçeklik’te lokomotif marka olan HTC, XR alanında ilklere imza atan konumuyla tanınıyor. HTC Vive’ın XR alanındaki gelişmelerinden bahseden ve özellikle de 5G ile birlikte gelecekte göstereceği gelişmeyi yakından takip ettiklerini ifade eden Başal, kusursuz kullanıcı deneyimini ortaya çıkarmak için gelişmiş donanımı doğru içeriklerle bir araya getirmenin önemini altını çizerek “Bu alanda VIVE X adında tüm dünya VR ekosistemindeki geliştiricilere yönelik bir hızlandırma merkezimiz bulunuyor. Türkiye lansmanımızı yaptığımız günden bu yana dünyadaki çok büyük firmalarla yarışacak, hatta onları geride bırakacak işler yapan yerel geliştirici ekosistemimizle çok yakın temas halindeyiz. Bu ürünlerin penetrasyonu arttıkça, Türkiye’deki yazılım gücünün ve ihracatının dünyada önemli bir yere sahip olacağını düşünüyorum.” dedi. Başal, Türkiye’deki firmaların bu adaptasyonu en hızlı şekilde gerçekleştirip dünyadaki rekabetten geride kalmamaları, verimliliklerini artırmaları ve maliyetlerini düşürmeleri adına destek olmak için çalışmaya devam ettiklerini de sözlerine ekledi.

Sanata Dokunan Sanal Gerçeklik

2019, HTC Vive’ın Louvre Müzesi’yle gerçekleştirdiği ve sanat severleri, da Vinci’nin en ünlü başyapıtıyla sanal gerçeklik ortamında karşı karşıya getirdiği Mona Lisa: Camın Ötesi projesiyle de adından söz ettirdiği bir yıl oldu. Yerel bir geliştirici olan Muse VR’ın Pera Müzesi’ndeki ünlü Kaplumbağa Terbiyecisi tablosu için geliştirdiği uygulamanın bir diğer etkileyici örnek olduğunu aktaran Batuhan Başal, “2019 yılında sanal gerçeklik deneyiminin sanatla buluşmasını mutlulukla takip ettik. Firmaların işlerini VR ile dönüştürmelerini yakından izlemenin yanı sıra, oyun severlerin favori karakterlerinin gözünden hayal ettikleri dünyalarda gezinmeleri, ışın kılıçlarıyla dans etmeleri, VR ile eğlenceli hale gelen fitness uygulamaları da dahil olmak üzere daha pek çok muhteşem ana tanık olduk.” dedi. “2020 yılında bu hız artarak devam edecek, içerikler hem nicelik hem de nitelik anlamında ileriye gidecek. Bizi hem bireysel kullanıcıların eşsiz deneyimler yaşayacakları hem de kurumların bu teknolojilerden daha çok faydalanacakları bir yıl bekliyor.

2020 yılı için duyurulan dev bütçeli içerikler bunu çoktan müjdeledi bile.” ifadelerini kullanan Başal, “Bize destek olan değerli iş ortaklarımız, uygulama geliştiriciler ve bu teknolojileri şimdiden işine uyarlayan, yenilikleri çok hızlı yakalayan kurumsal firmalara bu yolculukta bizimle oldukları için teşekkür ediyorum.” şeklinde konuştu.

HTC VIVE Hakkında

VIVE türünün ilk örneği bir sanal gerçeklik platformu olup oda ölçekli VR ve gerçek yaşam benzeri etkileşimler için geliştirilmiş ve optimize edilmiştir. Ezber bozan teknolojisi ve sınıfının en iyisi içeriği ile VR için verdiği sözü tutan VIVE, VR donanımı ve yazılımı için en güçlü ekosistemi kurarak Sanal Gerçekliği tüketicilere, geliştiricilere ve kurumlara sundu. VIVE ekosistemi piyasadaki en iyi VR donanımını çevresine inşa edilmiştir ve 100 milyon dolar bütçe ile kurulmuş olan ve Sanal Gerçeklik ile ilgili teknoloji girişimlerini büyütmeyi hedefleyen VIVE X kuluçka merkezi, 60'tan fazla ülkede hizmet veren dünyanın ilk sınırsız VR abonelik modeli olan VIVEPORT INFINITY’ye sahip global bir platform ve uygulama mağazası olan VIVEPORT ve VR içerik geliştirme ve yayıncılık girişimi olan VIVE Studios tarafından desteklenmektedir.

VIVE hakkında daha fazla bilgi için lütfen www.vive.com sitesini ziyaret edin.

Yorumlar (0)
-1°
açık
Günün Anketi Tümü
Sözleşmeli Personelin kadroya geçirilmesini doğru buluyor musunuz?
Sözleşmeli Personelin kadroya geçirilmesini doğru buluyor musunuz?
Namaz Vakti 17 Ocak 2020
İmsak 06:32
Güneş 08:01
Öğle 13:04
İkindi 15:35
Akşam 17:57
Yatsı 19:20
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 17 37
2. Başakşehir 17 33
3. Trabzonspor 17 32
4. Fenerbahçe 17 31
5. Beşiktaş 17 30
6. Alanyaspor 17 29
7. Galatasaray 17 27
8. Malatyaspor 17 24
9. Gaziantep FK 17 24
10. Göztepe 17 23
11. Denizlispor 17 22
12. Çaykur Rizespor 17 20
13. Gençlerbirliği 17 18
14. Kasımpaşa 17 15
15. Konyaspor 17 15
16. Antalyaspor 17 14
17. Ankaragücü 17 12
18. Kayserispor 17 10
Takımlar O P
1. Hatayspor 17 36
2. Erzurum BB 17 30
3. Keçiörengücü 17 28
4. Menemen Belediyespor 17 28
5. Akhisar Bld.Spor 17 27
6. Bursaspor 17 27
7. Ümraniye 17 25
8. Adana Demirspor 17 24
9. Balıkesirspor 17 24
10. Altay 17 24
11. Fatih Karagümrük 17 23
12. Giresunspor 17 21
13. İstanbulspor 17 19
14. Altınordu 17 18
15. Osmanlıspor 17 13
16. Boluspor 17 13
17. Adanaspor 17 12
18. Eskişehirspor 17 6
Takımlar O P
1. Liverpool 21 61
2. Man City 22 47
3. Leicester City 22 45
4. Chelsea 22 39
5. M. United 22 34
6. Sheffield United 22 32
7. Wolverhampton 22 31
8. Tottenham 22 30
9. Crystal Palace 22 29
10. Arsenal 22 28
11. Everton 22 28
12. Southampton 22 28
13. Newcastle 22 26
14. Brighton 22 24
15. Burnley 22 24
16. West Ham 21 22
17. Watford 22 22
18. Aston Villa 22 21
19. Bournemouth 22 20
20. Norwich City 22 14
Takımlar O P
1. Barcelona 19 40
2. Real Madrid 19 40
3. Atletico Madrid 19 35
4. Sevilla 19 35
5. Real Sociedad 19 31
6. Valencia 19 31
7. Getafe 19 30
8. Athletic Bilbao 19 29
9. Villarreal 19 28
10. Granada 19 27
11. Levante 19 26
12. Osasuna 19 24
13. Real Betis 19 24
14. Real Valladolid 19 21
15. Deportivo Alaves 19 20
16. Eibar 19 19
17. Celta de Vigo 19 15
18. Mallorca 19 15
19. Leganés 19 14
20. Espanyol 19 11
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@